شیوع ویروس کرونا در ایران با همه تبعات منفی و اتفاقات ناخوشایندی که ایجاد کرده، یک توفیق اجباری نیز به دنبال داشت، چه آنکه سبب شد امور مربوط به فروش، خدمات پس از فروش و شماره‌گذاری خودروها غیرحضوری (آنلاین) شود. در واکنش به این ماجرا اما خودروسازان اقداماتی را در راستای غیر حضوری کردن خدمات فروش و پس از فروش خود انجام داده‌اند تا از این مسیر، ضمن کاستن از مراجعات، نیاز مشتریان را نیز برطرف کنند.به‌عنوان مثال، ایران خودرو خدمات فروش خود را از دوازدهم اسفند به بعد به‌صورت غیرحضوری و غیرمتمرکز ارائه کرد. طبق اعلام این شرکت، ارائه خدمات و پاسخگویی به مشتریان در حوزه فروش، از طریق نمایندگی‌ها و همچنین مرکز تماس این شرکت به شماره ۰۹۶۴۴۰ امکان‌پذیر است. همچنین خدمات پس از فروش ایران‌خودرو نیز به سمت غیر حضوری شدن رفته است. طبق اعلام ایران خودرویی‌ها، مشتریان این شرکت بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانند از امکانات غیرحضوری تعریف شده برای دریافت انواع خدمات، از طریق کانال‌های ارتباطی همچون شماره تلفن ۰۹۶۴۴۰، اپلیکیشن ایساکو (شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو) یا وب‌سایت شرکت به آدرس https:/ / ۰۹۶۴۴۰.com بهره‌ببرند.دیگر خودروساز بزرگ کشور سایپا نیز خدمات فروش و پس از فروش خود را به سمت غیر حضوری شدن برده است. طبق اعلام این شرکت، مشتریان سایپا می‌توانند تمامی درخواست‌های خدماتی مربوط به فرآیندهای فروش و تحویل خودروی خود را در سایت اینترنتی سایپا به نشانی www.saipacorp.com ثبت و پیگیری کنند. همچنین مشتریان سایپا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی یادشده، ضمن دانلود و نصب نرم‌افزار موبایلی (اپلیکیشن) سایپا، درخواست‌های خدمات فروش خود را ثبت و از همین طریق پیگیری کنند.

منبع : donya-e-eqtesad.com